úterý 29. července 2014

Odložená truhla

Určitě znáte každoroční jarní svoz odpadu. Já jsem každý rok okukovala okolí popelnic a divila se, co všechno jsou lidé schopní vyhodit. Polovina těch věcí ještě mohla krásně sloužit dál. Nikdy jsem se ale neodhodlala ani jeden kousek zachránit. Až toto jaro. Přímo před naším domem někdo zanechal osudu starou truhlu. A protože jsem truhlu vždy chtěla, ale na aukru byly moc drahé nebo moc daleko, tak jsem neváhala a dotáhla ji do pátého patra (nemáme v domě výtah). Vrátila jsem ještě pro stolek - dřevěný, skládací, na balkón se bude hodit. A skládací dřevěné zahradní křesílko. Stolek se po odstranění přibitého plastového ubrusu dal používat ihned (ačkoliv nějaký ten nátěr asi dostane). A křesílko čeká na zpevnění a novou látku.

nálezový stav truhly a křesla
Nejprve jsem se pustila do ručního odstraňování asi tří vrstev kvalitního nátěru pomocí smirkového papíru. Nejlépe šel nátěr odstranit na víku, boky byly horší, zvládla jsem jeden a půl boku. Pak přišla na řadu elektrická bruska, se kterou to šlo mnohem lépe a rychleji.


na víku šla barva nejlépe odstranit

Místo nátěru jsem zvolila pouze vosk s nádechem antique brown, jen jednu tenkou vrstvu. Pak stačilo vyvrtat díry na úchopy z lana. A výsledek?






3 komentáře:

  1. ta truhla je moc pěkná, líbí se mi, žes jí nechala ten přírodní vzhled! Já truhly miluju, v pokoji mám jednu obrovskou, našli jsme ji někde na půdě :) a člověka obzvlášť potěší, když to někde takhle najde a nemusí za to platit kupu peněz :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář :) Já mám ráda dřevo, takže když není nějak ošklivé, tak ho nebarvím a ty vosky jsou úžasné :) Už mám další nový úlovek od kamarádky, která koupila barák - další truhlu a jiné poklady, které čekají na renovaci :)

      Vymazat
  2. Krasna prace, priznane drevo i ta lana vypadaji moc dobre! Mam stejnou vasen - ten pocit, kdyz se z neceho stareho a 'oskliveho' vyloupne uzasny a navic prakticky kousek je k nezaplaceni! Navic ta moznost si to personalizovat podle sebe, ze :-)...

    OdpovědětVymazat